torsdag 8 maj 2008

Klippa häck.. och Japanske lönnar.

Idag blev jag klar med min sida av häcken, den är lång 20 meter och gammal och ganska hög. Sambon har så många projekt på gång så jag har gått där med min bäste kompis, sekatören i tre dagar nu efter jobbet. Man kan tro att jag inte har något bättre för mig men jag tycker det är lättast.. mina axlar och handleder orkar inte med häcksaxen och jag tycker det är ganska behagligt att klippa gren för gren jag hinner fundera mycket..

Om ni tittar noga så ser ni att jag klippt en 40 cm.. och på grannens sida sitter det kvar men det är så att grannkillen skulle ta det så jag slapp gå där med sekatören också..*fniss* mina grannar tycker väl jag är lite knäpp.. men vad gör man när armar och axlar inte är som de ska.. Som sagt så funderade jag en del när jag gick där.. På min gamla moster som inte längre finns här hos mig.. Hon berättade en gång om när hon passade sitt lilla barnbarn Cecilia då 5 år. Det var fint väder och de skulle greja lite i trädgården.. så hon säger till lilla Cecilia att nu går vi ut o klipper häcken.. lilltösen gör stora ögon och börjar gapskratta.. KLIPPA HÄCKEN.. ska du klippa häcken farmor.. Först fattade moster Karin ingenting men sen förstod hon, barnbarndet trodde att de skulle gå ut och klippa rumpan.. och hade aldrig hört ordet häck som växer ute.. utan trodde det var rumpan.. många roliga skratt har vi haft denna gulliga historia.

Nu till någon helt annat.. mina Japanska Lönnar håller på att slå ut.. och jag kan riktigt höra prasslet när de vecklar ut sig..

Här är en liten närbild på den vackra Solfjäderslönnen..

Ha en skön torsdagskväll.. nu ska jag sova..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar