fredag 23 maj 2008

Rostiga saker + billigt = FYND

Jag har gjort världens skap idag tycker jag själv.. Var på en liten antik och auktionsaffär som ligger alldeles intill min skola efter jobbet idag. Jag besökte dem i höstas och såg så fina gamla gjutjärnssaker men tyckte väl att "gubben" där var lite dyr.. så det blev inget köp den gången. Men idag lyste solen och jag kände att nu får jag dit och se om det fnns kvar något.. såg så många möjligheter med alla spännande krumelursaker som jag kom ihåg sen sist. Väl där så har de bytt ägare och två jättetrevliga unga tjejer har tagit över.. och höll på och rensade ut dessa stora lokaler och har öven om det inte syntes, kört iväg 5 containrar till tippen så det blir nog fint så småningom. Men "mina" gjutjärnssaker fanns kvar.. och billigare var det för 200 kr fick jag allt det här..

Den stora plattan är så söt har små figuer i mitten.. och i vart hörn är det små hål och fästställen för ben.. och de snirkliga långa i lådan är 4 st ben.. 20 kr stycket.. och plattan 30 kr.. kallar jag billigt.. Sist jag var där skulle förre ägaren ha 100 kr per del.. så gissa om jag är nöjd.

Se så fina de små liven är.. lite stålborstning där som jag t o m fick medskickat så blir det en underbar liten bordskiva.. i lilla frukosthörnan.

En liten rundel.. den kunde man också sätta ben på... eller lägga som dekoration i grusen visst är det snyggt?

Fanns alla möjliga konstiga rostiga delar, och med lite fantasi så kan man använda dem till mycket.. detta ska bli ett litet staket/blömstöd i något land.. Ja jag tänkte visa lite mer närbilder men nu gick det inte att ladda upp mer bilder till trädgårdsbloggen.. konstigt.. Men jag visar en annan dag när jag hittat platser för alla delar.. Nu ska jag förbereda mig för en mysig fredagskväll.. med lite räkor och vin tror jag bestämt det skulle bli.

Ha en skön fredagskväll

Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar