torsdag 5 juni 2008

Om konsten att få på sig sina princesskor..

Det är inte lätt att få på sig sina princesskor.. är man liten så gör man så gott man kan min lilla Cornelia hade mycket att göra när hon var här sist...

Ja det var en det....hmm..

Hur gör man nu då..????

Så nu ska vi se...

Så där.. hur gör man nu då ???

Nä nu struntar jag i detta.. nu ska jag dansa istället..

Hennes stora intresse och kärlek just nu är skor.. hon hade full koll vilka skor som var mina (farmors) och de andra familjemedlemmarna fick finna sig i att hon försökte få på oss skorna titt som tätt..

En liten nykomling i trädgården i år.. förmodligen en Nora Barlovsdotter men mycket ljusare.. en vacker avkomma det också.. *ler*

En riktig skönhet tycker jag annars så är det torrt och smått bland aklejorna hos mig i år.. Förra året blommade de fantastiskt.. titta här.. men i år är det väl en kombination av en blöt och konstig vinter, en köldknäpp när de börjat växa på -10 i tre veckor och så denna torka och värme som är nu som gör att de inte vill sig riktigt.. men det är bara att gilla läget.. !!

Nu har jag i alla fall packat klart.. Varför ser det alltid ut så här när jag ska någonstans fullproppade väskor även om det är en natt eller fler ..

Som ni ser ska jag ut och resa.. och inte vilken resa som helst.. Jag ska ju ut med Lotta, Karin, Åsa och Camilla på en trädgårdsresa i Skåne.. helt fantastiskt roligt ska det bli.

Så alla ni andra som är här och hälsar på får ha en mycket trevlig helg.. för det ska jag ha, kommer hem igen på söndag eftermiddag..

Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar