måndag 27 oktober 2008

Fattigmanssilver och fynd både smått o stort..

Då var det måndag igen.. helgen gick alldeles för fort, trist väder och förkylning gjorde att jag inte var på topp, eller är heller för den delen. Vad gör man då, en regnig, blåsig söndag.. jo man ger sig ut och shoppar lite.. känns väl bra o skriva så när man pratar om överkonsumtion, shopoholic och alla möjliga ord de använder för att vi inte ska handla så mycket.. Men lite tröst är det allt trots allt visset man hör på TV o Radio angående vår taskiga världsekonomi som rasar och gungar som ett gungfly.. Bara man handlar så man mäktar med det i sin egen vardagsekonomi så tycker jag det piggar upp lite grann i alla fall..

Jag visste att jag sett på Blomsterhallen att de hade såna där fattigmanssilversaker till billig penning.. Nu har jag ju också tittat på äkta varan.. men tycker att 600-800 kr per stycket för en liten vas eller skål är i häftigaste laget..

De här små skålarna och vasarna kostade mellan 59 kr och 19 kr stycket.. perkfekt för mig. Köpte för något år sedan små värmeljushållare.. det silvret försvann i tvätt men enligt personalen så skulle detta sitta fast.. hoppas det annars får jag ha dem smutsiga.. *ler*..

Små blommor följde med hem också.. tänkte göra en liten blomstergrupp men det får jag göra en annan dag där jag är lite piggare.

Roade mig med att ställa upp mina små saker jag köpte.. på min fina silverbricka och ställde den i uterummet för att få bästa ljus.. såna dyrgripar kan ju inte stå där till vardags, så jag fick plocka in det på kvällskvisten.

Olika vinklar kan göra så mycket för ett foto.. och vad säger man "Lite snett är inte lett".. men här är det faktiskt meningen att det ska vara snett.. tycker det är lite kul att ta i nya vinklar..

Så här får det bli så länge.. inne på höga bordet i vardagsrummet.. Fint ihop med min lykta jag köpte i somras.. på Bertils Järn i Kungshamn.. Den affären älskar jag, hur mycket fint som helst och så till bra priser dessutom..

Det här med att leta efter bra priser på inredningssaker har smittat av sig på sambon.. *ler*.. han kom hem i veckan med ett fynd. Var ute i en liten kuststad och jobbade i en affär, på Smögen närmare bestämt och i Järn och färgaffären sålde de ut prylar som de har på sommaren för alla köpstinna semesterfirare..

Denna jättefina mässinglampa gav han 99 kr för, gissa vad det stod på prislappen.. 890:-, min första reaktion var det kan inte stämma.. jojomensan.. sommarpriser finns och det med besked kan vi då meddela. Han hade allt ifrågasatt men de svarade att den blivit så mörk i mässingen.. men det är ju för sjuttsicken bara o putsa.. men det är klart jag är nöjd och se så fin den blev på murstocken i hallen..

Ha en skön måndag och hoppas ni är piggare än jag i alla fall..

k

ps.. fick förresten en fråga från en bloggare att det är svårt att komma in på min sida.. hmm. är det många som har det, för i så fall får jag fråga våra kära André eller Andreas om de har en aning om varför.. för jag vet inte..

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar