måndag 17 november 2008

Uterumspyssel..

Helgen har gått åt till att gå och vila.. inte sitta för det har jag inte kunnat så bra.. attans rygg men bättring har det blivit, har blivit knådad både här o där och imorgon är det dags igen.. då är jag så gott som ny igen..

Så vad gör man då när man inte kan sitta o blogga, jo man läser böcker o tidnignar, försöker blogga liggandes.. går en runda plockar lite, bläddrar i glassiga inredningstidningar och får massa härliga idéer..

Sen har jag städat ut sommaren i uterummet.. nästan alla pelargoner är borta de får husera ute i garage och källare.. vissa små raringar som jag är extra rädd om får stanna kvar eller de som är frodiga o granna.. som t ex den vita som står på symaskinsbordet börjar snart blomma om med sina härliga vita blommor. Tänk så mycket man kan göra gåendes .. blev riktigt bra där ute, dammsugning och sånt där tråkigt lämnade jag till sambon.. *ler*.

Sen har jag arrangerat mina nysydda Love-hjärtan i mitt fina gamla tråg, och så några stycken änglar på ståltråd är också färdiga och inlagda i

Moas Lovely..

De här gamla och stora trådrullarna fick jag med posten i fredags.. , Tradera , lite ordning på mina fina spetsar och samtidigt så fint..

Ja och så föll jag för grupptrycket.. har sett små minigranar lite varstans både i tidningar och hemma hos vänner bl a Lotta så jag ryckte upp en liten gran som stod så osäkert på en gammal stubbe.. visst har den det bättre i denna fina krukan.. ? Sydde en liten påse till den och så band en spets runt om. Var på en Antik och kuriosa i går.. hmm.. hittade det gamla kortet med det unga paret som precis köpt sin första gemensamma julgran.. *mys*..

Scannade bilden och så skrev jag "Picea abies" gran på latin.. tanken är att jag ska köpa sånt där papper som gör att man kan stryka på bilden på tyg.. Någon som vet ett bra ställe att köpa eller skicka efter sådana som dessutom är bra.. ?

Tada.. se vad jag hittade mer.. en liten plåtform.. sååå söt tycker jag. Blev ju förälskad i Karins lilla form hon visade för ett tag sedan.. och nu har jag nästan en lika fin.. såå glad.. så vad gör väl ett litet ryggskott.. ingenting .

Hej o hå nu ska jag vila igen.. ska vara hemma en dag till så kan jag kanske börja jobba på onsdag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar