fredag 2 januari 2009

Blooming Friday..

Årets första inlägg, solen lyser och jag är pigg och utvilad. Nyår är firad och avslutad med bravur, några lediga dagar återstår att njuta av. Vill också tacka för alla nyårshälsningar här och på min andra blogg.. En del har fortfarande väldigt svårt att komma in hos mig så jag kör lite dubbelt så får vi hoppas det rättas till.

Blooming Friday hos Katarina är väldigt blommande idag.. hon visar fantastiskt vackra blommor från Botaniska i Göteborg, en njutning för trädgårdssjälar. Men nu har jag ju 10 mil till Botaniska så jag får hitta på något annat i stället, men min värld är frusen och ganska vit efter en veckas frostighet.. men lite rester och lite liv hittar jag i min trädgård.
En ros som minner om sommar o sol.. den hann aldrig blomma färdigt och nu står den där som ett minne och löfte om en ny säsong.
Buddlejans fröställningar vajar vackert i vår frusna värld.. skapar vackra bilder med sina långa siluetter..

Syrenhortensians blommor är nästan lika vackra i sina bruna nyanser som i sina blålila sommarskrud.
En sprängd frökapsel från Höstanemon har frusit och stannat till mitt i händelsen...
Till sist mitt hopp om vår och en ny säsong.. står där så fin vid trappen och jag ser den varje dag.. så snart det tinar kommer den att fortsätta blomma och visa att det kommer en ny vår..
Min vackra Pieris Japonica Bonfire "Japansk Buskrosling".

Ha en skön dag här lyser solen så det gäller att komma ut lite i det fna vädret..
Kramiz

4 kommentarer:

  1. Ja, idag är det verkligen en vacker dag, och det har till och med varit kallt här nere i södern. Vi har hat -9,5 i natt! Det är ganska mycket för oss.
    Naturen är verkligen vacker när den får en sådan vacker vinterkappa på sig.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  2. I very much like your frosty pictures -- they are lovely!

    SvaraRadera
  3. I går hade vi en vacker dag. Idag är det lite mulet men skall ut och promenera i det friska vädret för kallt är det. På med mössan:) Fina bilder du har tagit. Visst är det underbart att få fota allt det vackra på bild/kramar Tussegumman

    SvaraRadera
  4. Helt underbara vinterbilder! Sitter här och njuter av alla dina bilder som jag missat. Känns härligt att vara tillbaka i blogg-världen. Har verkligen saknat dessa stunder. Nu hoppas jag att vi får frost så jag kan ge mig ut och fotografera lite - du inspirerar verkligen till stordåd!
    Stor kram
    Randi

    SvaraRadera