tisdag 29 september 2009

Änglaros är uppdaterad..

Och så måste jag visa mina vackra pelargoner som fortfarande blommar.. Trudie och röd rosenpelargon.. så vackra ihop. En bild jag visat förut men de blommar precis lika fint just nu i uterummet..



I morse fick jag skrapa rutorna på bilen, det var riktigt isigt och gräsmattor och alla blommor var täckta med frost. Bara 0,2 grader.. brrrr.. nu är hösten här.

Igår uppdaterade jag en ängel jag haft länge i shopen.. Änglaros.



Hittade inte den stora bilden i hastigheten.. så den lilla fick duga..

Gick inte längre att få tag i kjoltyget och då tyckte jag det var dags för lite ansiktslyftning och nya kläder.. vem vill inte få lite makeover ibland.. när höst- eller vintertröttheten slår till. Hela 14 stycken har det blivit av henne och jag tackar Er alla som köpt henne..
Några har mailat i höst och velat köpa henne så jag hoppas att hennes nya look blir lika populär som den gamla har varit..

Lilla Änglaros..


Tröjan har hon kvar men den är dekorerad med en vitt fint band i nederkanten istället för broderi.

Hon har dubbla kjolar.. en med spets påsydd och den andra har jag broderat franska små knutar på.
Den understa kjolen är gammalrosa i färgen, eller kanske lite grårosa. Den övre kjolen går mer mot grått, men har lite ton mot rosa den också. .

Hon har även fått nya vingar, och ny frisyr..



Ja det var Änglaros det, hon finns i shopen nu. Jag håller på med ytterligare en ny, en lite mullig ängel med roskjol och prickiga strumpbyxor..*ler*
Måste sy för fullt just nu eftersom jag fått två lite större beställningar till ett par olika webshopar. Så
himla kul, men det innebär mindre tid vid dator och att surfa runt hos Er alla.. hoppas ni förstår, snart tar jag igen den tiden och lämnar kommentarer igen hos alla goa bloggare.

11 kommentarer:

  1. Vackra änglar...Man skall väl inte be om ursäkt för att man fått massa jobb;)
    Nej det är ju jätte positivt! Tycker det låter jätte härligt att så många tycker om det du gör..Vi finns kvar..Massa kramar till din morgondag..Susanne

    SvaraRadera
  2. Pelargonbilden är fin och Änglarosens "makeover" ser lyckad ut. Så roligt för dig att många uppskattar henne! Och inte undra på det så vacker som hon är! Lycka till med jobbet, önskar Anja

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att dina vackra änglar är populära, inte ska du be om ursäkt för det!! Som någon skrev, vi andra finns kvar, du blir inte av med oss så lätt! *ler*
    Lycka till!
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  4. Brr.... för frost, jag föredrar att njuta av den vackra pellis bilden ;)
    Mina pellisar står än så länge kvar i växthuset men med värmen på förstås och det är ett visst nöje att stiga in där, känna doften, värmen och blomsterprakten=förlängd sommar, men snart blir jag tvungen att göra slut på det nöjet :)
    Vacker ängel och väl gjord!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  5. Jättefint foto på pelargoniorna. Att vinkla bilden som du gjort är väldigt effektivt!! /Ruben

    SvaraRadera
  6. Dina änglar är så fina!!
    Även denlilla pellisen men frost det gillar jag inte. Det får vänta lite hoppag jag.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt söt liten Änglaros. Måste vara roligt att få klä upp henne och "leka" med dockor i vuxen ålder. Minns hur jag sydde och älskade att byta kläder på min barbiedockor. :)
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  8. De er så vakre, hvor lnag leveringstid er det på englene dine om man bestiller ?

    SvaraRadera
  9. Hej! Har en liten utmaning till dig. :)

    SvaraRadera
  10. Den "nya" Änglaros är alldeles bedårande!!! Väntar med spänning... :)

    Jättekram Annie

    SvaraRadera
  11. En lite mulligare ängel låter fint..... gissa om kilona lagrar sig! Ska bli kul o få se en frände...
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera