söndag 7 november 2010

Helgbestyr..

Solen strålar och himlen är klarblå.. det är en klar o härlig luft o så har jag varit ledig i fyra dagar.. så kan man sammanfatta veckan.. men ledig o ledig.. vet jag ju inte precis, men skönt att kunna planera sin egen tid. Mycket att sy o dona med just nu så tiden vid dator o blogg blir lite lidande.. men det blir lugnare tider och det är ju så skoj att det är lite ruljans i Webbshopen *smile*.. 

I går var det ju dags att åka o tända ljus på nära o käras gravar tillsammans med alla andra.. varje år tycker jag det är lika fint och stämningsfullt med alla ljus. Besökte tre olika gravar och två olika minneslundar i går och det är fantastiskt vackert tycker jag med så mycket ljus och fint runtomkring.

Gamla kyrkogårdar har så fina gravar och jag kan gå länge och fundera, läsa och tjusas av alla vackra ornamenterade gravar.. det är något visst ändå att gå där o tänka på vilka människor som ligger där.. gamla gamla gravar..


Gårdagen ägnades också åt att kratta de sista lövhögarna för i år.. ett träd  har sina löv kvar men de får allt moder natur ta hand om själv. tycker jag gjort mitt därute för i år. Kanske ska jag bädda in mina japanske lönnar med något.. några förslag?

Så ska fåglarna få sitt med, var runt på flera ställen här i staden för att hitta ett fint fågelhus som vi bestämde oss för att köpa i år. Men oj vad vi fick fara omkring, fanns bara massa morderna saker som vi inte alls ville ha.. det slutade med ett sådant här som jag hittade på nätet.



Kika gärna in på länken för de har så himla många fina saker.. 
Ha en härlig söndag.. nu ska pyssla vidare lite.


10 kommentarer:

  1. Gokväll Moa!

    Ja, här andas då lugn. Det har varit en härlig dag och det är stämning att hälsa på ute på kyrkogården, som är så ljus och vacker den här helgen!

    Vilket härligt kort på finkarna som alla vill bli utfodrade ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är vackert nu med alla ljus som tänds överallt..Kika in jag har en liten utlottning,Nyblom kollen..
    Önskar en skön kväll...Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Ha det är så vackert och rofyllt med alla ljus som glimmar.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  4. Egentligen skulle man gå lite oftare på kykogårdsvandring
    Där är vackert o rofullt. Vi har en väldigt vacker minneslund här i Vinslöv. Är vi i närheten brukar det bli en tur inom när vi promenerar.
    När jag såg dina foton kom jag på att där är ju väldigt många vackra stenar. Ska nog använda kameran bättre nästa gång
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  5. T.o.m jag fick ju en extra ledig dag eftersom lördagen var röd vilket jag inte skänkt en tanke. Wildlifes sortiment är väl fint! Jag har ett par holkar och lite annat smått och gott av deras saker i butiken och hoppas kunna ta hem allt mer varteftersom.
    Kram gittan

    SvaraRadera
  6. Vilket gulligt fågelhus! är det ett litet mygghus på fågelhusets gavel?/Anja

    SvaraRadera
  7. Ja visst har de många fina saker där de har sitt företag inte så långt ifrån där jag bor. Skall faktiskt åka dit en dag för fågelhus kan man väl inte få för många av eller kan man det?
    Jag älskar att gå på kyrkogårdar det ger tillfälle att verkligen tänke lite över livet.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Hej Moa Ja alla helgons dag på kyrkgårdarna är så vackert när mörkret fallit man dröjer sig gärna kvar där då. Det finns ju så mycket gammal historia om man ger sig tid att gå runt och titta på stenarna. Kul att du har snurr på din butik

    SvaraRadera
  9. Vilken fin blogg jag hittade in på när dottern ville ha mönster till Barbapapa! Nu ska jag förklara mönstret för henne också ;-)

    SvaraRadera
  10. Fint var det verkligen på kyrkogårdarna under helgen!
    Så det är du som är tomtemor kanske? Som syr och stickar inför julen.
    Jag började virka en mössa i går faktiskt men garnet tog fort slut så dottern får köpa mer i morgon.

    Fint fågelhus!

    Kram!

    SvaraRadera