tisdag 6 september 2011

Senaste HÖSTNYTT!!

För nu har det känts som höst igen ett par dagar.. regn regn o regn blandat med lite hederlig blåst o så infinner sig "Höstfeelingen".. direkt *ler* Man tittar på höstgarderoben, kikar lite i affärer, tänder ljus på kvällen o sätter sig med stickningen.. ja så har jag det! Kan inte direkt klaga för jag har det ganska bra..


Mina nya kängor.. jättenöjd och de är verkligen sköna o mjuka perfekta att ha till jobbet inte för varma för att gå inne med, testade i går *smile* Under min rundvandring förra veckan i affärer såg jag mycket brunt, chili (orange säger jag) och nån bränd grön färg i affärerna.. lite kul mot allt mitt svarta tänkte jag när jag köpte kängorna. Men nu måste jag ju tänka till .. ja det fattas lite för att jag ska ha en hel outfit i höstens färger.


Stickat har jag oxå gjort som jag skrev och det har blivit en ny sorts torgvante som ska in i
Moas shop snart.. men jag klurar på bandet/banden.


Ska jag ha den genomskinliga lila spetsbandet eller ett vanligt sidenband i grått? Kanske ett litet bredare band.  Detta behöver jag hjälp med, man kan ju iofs få välja när man köper, bara o skriva i kommentarsfältet. Vad tycker ni? please help ..

De är i alla fall stickade i ett Baby Merinoull i en lite beigegrå färg och kanten och blommorna är virkade i Alpacka o silke.. så mjuka o sköna. Köpte nytt garn idag, i samma kvalité men mörkbrunt och turkosgrågrön kommer att bli så fina tror jag. Tänk en brasa ikväll, lite kvällsté och stickning ja det är gott det..

Ha det gott - Moa

6 kommentarer:

  1. Underbar sida, och vantarna tycker jag ska ha spetsen ser extra kvinnligt lyxiga ut... Ces

    SvaraRadera
  2. Härliga kängor och handledsvärmare, jag förstår att du är redo för kommande höststormar...
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  3. Så snygga, det lila bandet tycker jag är finast...
    Kanske man kan beställa nåt längre fram, då man vet vilken färg man hittat på jackan...? Har också köpt bruna stövlar, så nåt åt brunt...?
    Här är det också höstkänsla, men rätt varmt ändå.
    Ha det gott, njut av myset! Själv ska jag också ta en kopp te, men mest för halsens skull. Lite skav...nåt otyg på gång?

    SvaraRadera
  4. Kanonfina kängor - helt i min smak. Och torgvantarna du gör är bara så fina. Jag tycker nog det skulle vara fint med ett bredare och lite mörkare sidenband. Jag har också myst framför tv:n med en kopp äpple- och kanelte. Kram

    SvaraRadera
  5. Sidenband i grått tycker jag. Kan ju vara lite bredare än det du har på fotot också :-)

    SvaraRadera