torsdag 21 mars 2013

Upp o ner..

Dagarna går och livet också.. men herregud jag kan inte förstå att det gått så lång tid sedan jag var inne här och skrev senast, ett nyårsinlägg och nu är det snart påsk! Jag har inte glömt er, ni har legat där o "gnagt" i mitt samvete..  men frågan är om ni finns kvar?

Hur länge kan man vara borta utan att alla man "känner" försvinner? Ja det återstår att se nu då.. *smile* för jag tänkte "kicka igång" bloggen igen som min dotter sa idag!



Det har ju hänt en hel del som ni ser.. lilleman (minsta lilla barnbarnet) Ellis har hunnit bli 8 månader o började i veckan gå som en gorilla.. krypa i raketfart har han gjort länge men han vill ju gå som storasyster så detta är väl ett mellanting.. haha! Ser i alla fall hur kul ut som helst!

Nu ska våren snart komma om man ser på almanackan i alla fall.. men fy sjutton så kallt det är än. Inga vårkänslor som svallar och inget pysslande ute här hos mig alltså än, men det kommer det kommer tänker jag, hur har ni det? Tänker att alla andra är igång och sår o donar men jag är nöjd om solstrålarna kommer så jag kan stå i lä med näsan upp i luften en stund.. ja jag längtar!

Torsdagkväll och elden sprakar.. 
ja det var allt för idag! 
Moa

13 kommentarer:

  1. Hej, igen! Nej, du! Här sås det inga fröer! Ute blåser snöiga nordliga vindar! Fy och Usch!Ingen sol på länge har vi sett! så det är bara att härda ut...men hur länge till?!
    Kram o roligt att se "stilen"!
    Lena

    SvaraRadera
  2. Biffen ger oss lite tips om påskölsnyheter på min blog. Gillar du öl så läs här: http://mony71.blogspot.se/2013/03/paskolsprovning-del-1.html

    SvaraRadera
  3. Skön stil han har lill-killen, bra
    träning inför och gå. Och jag har inte
    börjat greja ute än, det är alldeles för
    kallt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hello dear Moa!
    So nice to hear from you!
    But after looking at your photos I know why you had no time!
    Happy week for you and your family!
    With love, Geli

    SvaraRadera
  5. Det var längesen, Moa! Det har hänt en hel del hos dig ser jag. Du är så kreativ och det är så spännande att få ta del av dina skapelser!
    Stor kram
    Randi

    SvaraRadera
  6. Nämen vad trevligt att du "kickar i gång", allt är som vanligt,
    alla väntar på våren. Vintern biter våren i hälsenorna och vill ej släppa taget *fniss*, men någon dag bör väl den ge med sig.

    Vilken kul stil lill-killen ha, ja verkligen annorlunda,hi hi . . .

    Ja tiden går fort, det är snart palmsöndag.
    Må fint/ Eva

    SvaraRadera
  7. Haha, vilken gorillastil minsta barnbarnet har! :-)

    Har inte börjat tänka på frön än. Snön ligger fortfarande djup i trädgården och inne är det ont om plats i fönstren...

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Fniss, vilken gångstil! men så söt :) och som man säger: " alla sätt är bra utom de dåliga".

    Kul att du dammar av bloggen igen. Det är tillåtet att ta paus, jag har själv haft en svacka men så kom vårsolen och väckte mig till liv igen! Är så f-t trött på kylan, så jag tar snart på mig vårkläder i ren protest!!!! men jag skall i alla fall greja i ordning i lilla växthuset i helgen, nu når solen över takåsarna så det blir lagom varmt och gott därinne. Du har ju ditt fina uterum, där du kan njuta av vårsolen och ljuset :)
    Ha en bra fredag! Jag hoppas på en kort fredag men det ser inte så lovande ut, det är mycket på jobbet, många är svårt sjuka i de olika varianterna av influensa och med många patienter och sjuk personal, finns det många nötter att knäcka, vill ju inte ha helg förrän helgen ser ok ut för de som skall jobba. Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Härlig stil minst sagt ;)
    Visst finns det vänner kvar här ute. Det är ju fördelen med blogglistan att alla nya inlägg hamnar överst oavsett när man bloggade senast. Slött på bloggfronten är det nog lite till mans, vi har nog ett behov av soooool och VÄRME = VÅR <3 för att komma igång!
    Hoppas den kommer snart för det är ganska trist att stå i startblocken och vänta...
    Ha nu en fin helg / Kram gittan

    SvaraRadera
  10. Jag finns kvar, absolut!
    Härligt med barnbarn kan jag tänka. Vi har en liten Juni i släkten. Det är min mans systerdotter och hon är ca 4,5 månad nu. Så söt så!

    Snö och kallt har vi även här och de tär riktigt påfrestande för humöret nu tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Hihi, så söt. Gå som en gorilla, vad rolig du är. :-) Kul du ska kicka igång, tror de flesta mist lite blogglust/inspiration nu ett tag. kram

    SvaraRadera